Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Retail & Innovatie
5.000 consumenten zijn afgelopen periode gevraagd naar hun aankopen in tuinproducten.
Meer lezen
Op dinsdag 20 september organiseerde Tuinbranche Nederland voor het eerst het fiets-netwerkevent. Tijdens deze dag kwamen we met verschillende ondernemers bij elkaar voor goede inhoudelijke discussies én een sportieve fietstocht door Valkenburg.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra was ruim 2 miljard euro. Dit betekent een stijging van 3,1% in vergelijking met 2020.
Tuinbranche Nederland doet al ruim 20 jaar onderzoek naar de tuinbeleving van tuinbezitters. Wie is die tuinbezitter? Hoe ziet hun tuin eruit? Wat is hun ideale tuin?
ShoppingTomorrow en GfK hebben gezamenlijk de toekomst van winkelen volgens de consument onderzocht. De ontwikkelingen op het gebied van online winkelen, de aankoopreis en persoonlijke e-commerce komen aan bod.
Na een bijzonder en erg goed 2020 voor nagenoeg alle tuincentra, met een gemiddelde omzetplus van bijna 20%, startten we 2021 met een lockdown. Daardoor is Q1 voor tuincentra zeer mager geweest.
Wist je dat veel ondernemers adverteren op Marktplaats? Van de ruim 8 miljoen bezoekers per maand is maar liefst 40% op zoek naar nieuwe producten.
Voor 2022 hebben wij in samenwerking met Bloemenbureau Holland, iBulb, INretail en Aafje Nijman opnieuw de trends voor de groenbranche opgesteld.
Correcte productdata spelen daarnaast een steeds belangrijkere rol in operationele processen, zoals het vullen van webshops, bestellen, voorraadbeheer, leveren en factureren.
In het bijzondere Coronajaar 2020 realiseerde de tuinbranche zijn hoogste omzet ooit. De jaaromzet kwam uit op 1,95 miljard euro, ruim 19% hoger dan die van 2019 op basis van de Tuinmonitor van Tuinbranche Nederland, samengesteld door GfK.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra bedroeg bijna 2 miljard euro. Dit betekent een stijging van bijna 20% in vergelijking met 2019.
Consumenten combineren shoppen in fysieke winkels steeds vaker met online. Hoe realiseer je een optimale conversie? Wat is daarvoor nodig? Welke rol speelt klantspecifieke productinformatie?