Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Retail & Innovatie
De retail verandert snel en ondernemers staan voor verschillende uitdagingen. Personeel is schaars, klanten verwachten steeds meer en de concurrentie groeit. Gelukkig zijn er ook nieuwe technologische oplossingen die jou kunnen helpen om deze uitdagingen
Meer lezen
De tuinbranche is in beweging en GS1 is hierin één van de centrale thema’s. Het project maakt in onze branche flinke stappen vooruit.
Ieder kwartaal wordt aan 2.500 huishoudens gevraagd welke tuinartikelen ze waar en voor welk bedrag hebben gekocht.
Tuinbranche Nederland heeft diverse stellingen gerelateerd aan de uitkomsten van ons onderzoek Tuinretail 2030 mee laten lopen met het standaard GfK Consumentenonderzoek.
Afgelopen jaren hebben de tuin- en dierretailers in Nederland belangrijke stappen gezet naar een betere uitwisseling van productdata.
Tuinbranche Nederland heeft een aantal stellingen over (chemische) bestrijdingsmiddelen mee laten lopen met het standaard GfK Consumentenonderzoek.
In de afgelopen jaren hebben tuincentra hun retailmodellen steeds verder ontwikkeld. Om hierbij te kunnen blijven aansluiten, hebben we de structuurnota herschreven.
De GfK Consumentenmonitor is een uitgebreid onderzoek dat ieder jaar door GfK wordt uitgevoerd in opdracht van Tuinbranche Nederland.
Johanneke en Sander Terpstra van Groencentrum Witmarsum werken sinds 2023 met de personeelsapplicatie van ViQZ voor onder meer de roosters en urenregistratie.
In Nederland hebben we via het Tuinbranche Nederland/GfK Consumentenonderzoek en de wekelijkse retailmonitor gedegen marktcijfers. Van de buitenlandse tuinmarkt zijn zulke cijfers niet of nauwelijks bekend.
Voor Decostar is het, sinds retailers in de Tuin & Dier sector zich hebben aangesloten bij de GS1 datapool, noodzakelijk dat de uitwisseling van productgegevens past bij de richtlijnen die GS1 hiervoor stelt.