Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Groen & Duurzaamheid
Er zijn allerlei verschillende mieren, deze leven ook in tuincentra. Via planten uit het buitenland worden vaak ook exotische soorten ingevoerd.
Meer lezen
Per 1 juli 2022 liggen er geen glyfosaat-houdende producten meer in het winkelschap.
Binnen de Ambitie Gewasbescherming Particulier Gebruik is een uitfasering afgesproken van de werkzame stof glyfosaat.
Velt en Tuinbranche Nederland lanceren samen de campagne ‘Vrolijke tuinhulpjes’. Het doel is om bezoekers van tuincentra bewust te maken dat een plant, vrij van insecten, niet normaal is. Deze beestjes zijn juist nuttig in de tuin.
Sinds 2013 is de Europese Houtverordening van kracht om te voorkomen dat illegaal gekapt hout op de Europese markt komt. Het op de markt brengen kan strafrechtelijk vervolgd worden.
Vanuit het leerplatform Kiem! Online hebben we twee e-learnings ontwikkeld. Deze modules gaan over gewasbeschermingsmiddelen, de regels hieromheen én het advies dat aan klanten wordt gegeven.
Op 21 maart 2022, de eerste dag van de lente, is de samenwerking tussen de partijen uit het Fries Bestuursakkoord Water en Klimaat (FBWK) en acht tuincentra bekrachtigd bij Tuincentrum Groen Goed Menken in Haule.
Met de campagne 'Vrolijke tuinhulpjes' willen we consumenten bewust maken dat beestjes in de tuin juist nuttig zijn en niet automatisch bestreden moeten worden. Beestjes koesteren en een goed evenwicht in de tuin zorgen ervoor dat er geen plagen ontstaan.
Vanaf 1 januari 2022 worden geen nieuwe Glyfosaat-houdende middelen meer in tuincentra verkocht. Dat moment wordt door verschillende NGO’s aangegrepen om te kijken hoe wij de afspraken naleven.
In tuincentra doen zich soms plagen voor. Hoe voorkom je ze? Hoe ga je ermee om als ze er eenmaal zijn? Welke middelen gebruik je hiervoor? Om daar een goed antwoord op te geven, heeft Tuinbranche Nederland samen met CLM de 'Scan duurzame tuincentra' ontw
Consumenten vragen steeds vaker naar duurzame producten. Onderzoeken wijzen uit dat de consument dit steeds belangrijker vindt. Dat biedt een mooie kans om in je adviesgesprek de duurzaamheidsaspecten van (de toepassing van) een product mee te nemen.
Onder de vlag van ‘Een groener Nederland begint in je eigen tuin’ zetten de samenwerkende partijen zich ook in 2022 weer vol in om Nederlandse tuinen te vergroenen.