Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Retail & Innovatie
ShoppingTomorrow en GfK hebben gezamenlijk de toekomst van winkelen volgens de consument onderzocht. De ontwikkelingen op het gebied van online winkelen, de aankoopreis en persoonlijke e-commerce komen aan bod.
Meer lezen
Na een bijzonder en erg goed 2020 voor nagenoeg alle tuincentra, met een gemiddelde omzetplus van bijna 20%, startten we 2021 met een lockdown. Daardoor is Q1 voor tuincentra zeer mager geweest.
Wist je dat veel ondernemers adverteren op Marktplaats? Van de ruim 8 miljoen bezoekers per maand is maar liefst 40% op zoek naar nieuwe producten.
Voor 2022 hebben wij in samenwerking met Bloemenbureau Holland, iBulb, INretail en Aafje Nijman opnieuw de trends voor de groenbranche opgesteld.
Correcte productdata spelen daarnaast een steeds belangrijkere rol in operationele processen, zoals het vullen van webshops, bestellen, voorraadbeheer, leveren en factureren.
In het bijzondere Coronajaar 2020 realiseerde de tuinbranche zijn hoogste omzet ooit. De jaaromzet kwam uit op 1,95 miljard euro, ruim 19% hoger dan die van 2019 op basis van de Tuinmonitor van Tuinbranche Nederland, samengesteld door GfK.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra bedroeg bijna 2 miljard euro. Dit betekent een stijging van bijna 20% in vergelijking met 2019.
Consumenten combineren shoppen in fysieke winkels steeds vaker met online. Hoe realiseer je een optimale conversie? Wat is daarvoor nodig? Welke rol speelt klantspecifieke productinformatie?
Het consumentengedrag verandert de laatste jaren in rap tempo. De invloed van online oriëntatie en ook online aankopen neemt daarbij in sneltreinvaart toe. Door Covid
Voor 2021 hebben wij in samenwerking met Bloemenbureau Holland, iBulb, INretail en Aafje Nijman opnieuw de trends voor de groenbranche opgesteld.
Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow.
Uit het Nationaal Tuinonderzoek blijkt dat 81% van de deelnemers iets extra’s wil doen voor de natuur. Natuurmonumenten deed onderzoek naar ruimte voor natuur in Nederlandse tuinen. 43.942 mensen vulden de enquête in.