Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Retail & Innovatie
Voor 2022 hebben wij in samenwerking met Bloemenbureau Holland, iBulb, INretail en Aafje Nijman opnieuw de trends voor de groenbranche opgesteld.
Meer lezen
Correcte productdata spelen daarnaast een steeds belangrijkere rol in operationele processen, zoals het vullen van webshops, bestellen, voorraadbeheer, leveren en factureren.
In het bijzondere Coronajaar 2020 realiseerde de tuinbranche zijn hoogste omzet ooit. De jaaromzet kwam uit op 1,95 miljard euro, ruim 19% hoger dan die van 2019 op basis van de Tuinmonitor van Tuinbranche Nederland, samengesteld door GfK.
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra bedroeg bijna 2 miljard euro. Dit betekent een stijging van bijna 20% in vergelijking met 2019.
Consumenten combineren shoppen in fysieke winkels steeds vaker met online. Hoe realiseer je een optimale conversie? Wat is daarvoor nodig? Welke rol speelt klantspecifieke productinformatie?
Het consumentengedrag verandert de laatste jaren in rap tempo. De invloed van online oriëntatie en ook online aankopen neemt daarbij in sneltreinvaart toe. Door Covid
Voor 2021 hebben wij in samenwerking met Bloemenbureau Holland, iBulb, INretail en Aafje Nijman opnieuw de trends voor de groenbranche opgesteld.
Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow.
Uit het Nationaal Tuinonderzoek blijkt dat 81% van de deelnemers iets extra’s wil doen voor de natuur. Natuurmonumenten deed onderzoek naar ruimte voor natuur in Nederlandse tuinen. 43.942 mensen vulden de enquête in.
Vanaf 1 juni om 12:00 uur mag jouw tuincafé of restaurant weer open, maar het is wel verplicht om bezoekers vooraf te laten reserveren.
GRS Inkoop & GRS Services, Intratuin, Ranzijn Tuin & Dier, Tuincentrum Osdorp en Vijver- en Tuincentrum Pelckmans – de Benelux retailers in de tuin en dierbranche - hebben hun commitment afgegeven om de GS1 datapool te gebruiken voor het uitwisselen van b
De omzet in tuinartikelen bij tuincentra bedroeg 1,63 miljard euro, een stijging van 6,1% vergeleken met 2018 (1,54 miljard euro).