Duurzaam adviseren: overzicht

Consumenten vragen steeds vaker naar duurzame producten. Onderzoeken wijzen uit dat de consument dit steeds belangrijker vindt. Dat biedt een mooie kans om in je adviesgesprek de duurzaamheidsaspecten van (de toepassing van) een product mee te nemen.

Dat kan als consumenten er specifiek naar vragen, maar je kan het ook meenemen in je advies als extra argument voor bepaalde producten. Let wel: een andere keuze is niet verkeerd. En als een consument dat aspect niet belangrijk vindt, is het ook niet zinvol hierop door te gaan.

Duurzame producten bestaan in elk soort assortiment. Daarom kijken we naar verschillende delen van het assortiment in het tuincentrum en kijken daarbij wat de meest duurzame keuze is die je kan adviseren.

We raden geen specifieke producten of merken aan. Wij gaan alleen in op duurzaamheidsaspecten die per productgroep in het algemeen gelden. Daarbij hebben we de duurzaamheidsaspecten ook gebaseerd op de kennis en informatie die Milieu Centaal aan consumenten geeft. Daarmee is de informatie door een onafhankelijke manier tot stand gekomen. Dat vinden we belangrijk. Daarnaast vinden we belangrijk dat de duurzaamheidsaspecten die we benoemen kloppen en in lijn zijn met advies zoals Milieu Centraal dat naar buiten brengt, zodat de boodschap hetzelfde is voor de consument.

Met deze informatie geven we je handvatten voor een nog beter adviesgesprek richting de consument en zicht op aspecten van productgroepen die je kan belichten als je daar vragen over krijgt.

Krijg je vragen over producten die niet genoemd zijn? Geef dat dan aan ons door, dan gaan wij er hard aan werken om ook die productgroepen toe te voegen.

Delen
maandag, 17 januari 2022
Delen