Als je al een account hebt, log dan hier in.
Als je een account wilt aanmaken, klik dan hier.
Lid worden
088 97 30 608
Groen & Duurzaamheid
Deze week kwamen we met de ondertekenaars van de Ambitie 5.0 Gewasbescherming in de sierteelt, CLM en Natuur & Milieu bij elkaar bij Tuincentrum Steck in Utrecht voor de najaarsbijeenkomst.
Meer lezen
Retail & Innovatie
Tuinbranche Nederland heeft diverse stellingen gerelateerd aan de uitkomsten van ons onderzoek Tuinretail 2030 mee laten lopen met het standaard GfK Consumentenonderzoek.
Velt en Tuinbranche Nederland lanceren samen wederom de campagne ‘Nuttige bodemdieren’.
Afgelopen jaren hebben de tuin- en dierretailers in Nederland belangrijke stappen gezet naar een betere uitwisseling van productdata.
Nieuws
Op initiatief van Tuinbranche Nederland gingen drie expertgroepen aan de slag met het onderzoek naar hoe de tuinbranche er in 2030 uit zou moeten zien.
Tuinbranche Nederland heeft een aantal stellingen over (chemische) bestrijdingsmiddelen mee laten lopen met het standaard GfK Consumentenonderzoek.
De inzet van de tuinbranche om residuen van gewasbeschermingsmiddelen op tuinplanten te verminderen blijkt onverminderd noodzakelijk.
Mens & Organisatie
Per 1 juli 2024 stijgt het wettelijk minimumloon met 3,1%.
Het gebruik van open haarden, inzethaarden en houtkachels voor het geheel of gedeeltelijk verwarmen van woningen neemt de laatste jaren toe.
Het is dan ook belangrijk het mediterrane miertje te leren herkennen en bestrijden. Bioloog Jinze Noordijk, verbonden aan EIS...
Met de campagne 'Vrolijke tuinhulpjes' willen we consumenten bewust maken dat beestjes in de tuin juist nuttig zijn en niet automatisch bestreden moeten worden. Beestjes koesteren en een goed evenwicht in de tuin zorgen ervoor dat er geen plagen ontstaan.
In de afgelopen jaren hebben tuincentra hun retailmodellen steeds verder ontwikkeld. Om hierbij te kunnen blijven aansluiten, hebben we de structuurnota herschreven.